tirsdag den 8. januar 2013

4. indlæg - reflektion

Da vi den lille afdeling kun har de bærbare computere til rådighed, brugte vi alt for lang tid på opstarten.
Det var en stor fordel at smartboardet blev brugt sideløbende, fordi det her var muligt at vende tilbage til det forgående trin... På den måde ramte vi hele tiden det enkelte barns aktuelle udviklingsniveau. Alle børnene fik udarbejdet deres egen mindmeister og var stolte over resultatet.
Børnene har nu lært at anvende et brainstorms-værktøj som er anvendelig i andre sammenhænge.
Et sjovt og lærerrigt forløb der blev grundstenen til deres eget litteraturværk.
Det eneste minus ved programmet er den manglende stavekontrol.

1 kommentar:

  1. Har du tænkt på, at du/I kunne bruge andre web2-værktøjer, så bøgerne blev digitaliserede og kunne vises fra smartboardet? Eller, at historierne blev indtalt, hvis I fx. har anvendt børnestavning, så kunne dette jo hjælpe hukommelsen, når de senere skulle "læse" historien op?

    SvarSlet